söndag 14 april 2013

Paris, lördag

Vi vaknade, åt frukost och packade väskorna. Sedan checkade vi ut och åkte mot Gare du Nord för att lämna in väskorna i förvaringsbox några timmar.

Barnen ville ha glass och när jag såg att de hade Ben&Jerry's var inte heller jag nödbedd. Det var dock lite av en chock att se totalsumman. För tre personers glass - i o f s två kulor för mig och Maken - och en donut betalade jag €20, d v s drygt 200 kr. Tvåhundra spänn för lite glass! Jag tror att det är den vanligaste meningen jag hört från Maken idag. :-)

Efter denna lilla sejour ville jag gå ut och kolla efter en GAP-butik. P1 var lovad en munkjacka och jag ville infria det löftet. Åt det hållet vi gick fanns det dock inget sådant - men väl sjukt många affärer med bröllopskläder och ett antal män som sålde klockor, mobiler och annat ute på gatan... *besviiiken* Hade jag tänkt till så skulle vi tagit tunnelbanan in till stan igen. Nu slösade vi två timmar på att bara gå omkring.

Vi åkte ut till flygplatsen ganska tidigt, efter att ha ätit medhavd matsäck på tågstationen.


P1:s nya tröja från GAP. Han ville inte släppa den.


Sista tåget till terminalen var förarlöst, till pojkarnas förtjusning. Som att spela dataspel!


Och körbärsträden blommade.

Väl på flygplatsen gick vi till en lounge som Maken hade tillgång till via MasterCard. Skönt att sitta ner i tystnad ett tag.

Mot gaten!


Köpte lite godis till barnen, mig och A1. Sedan gick vi på planet.


Vi möttes av minibussen som körde till parkeringen - och ett stort fågelgäng.


Skönt att vara hemma!

1 kommentar:

  1. Låter som ni haft roliga dagar!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera