fredag 12 april 2013

Paris, torsdag - del 2

Hyfsat mätta i magen efter pannkaksmellanmålet gick vi vidare till nästa mål...








Notre Dame-katedralen firar 850 år i år och den är ju riktigt fin. Vi gick runt inuti och lyssnade även på lite av en predikan.





Sedan gick vi över gatan för att äta lunch. Pojkarna fick varsin pannkaka med skinka, ost och ägg, medan Maken tog en pannkaka med roquefortost, crème fraîche och hackade valnötter. Själv tog jag en Croque Monsieur med frites - även om det var barnen som åt mest av dem.

Efter lunch gick vi längs Seine för att se om vi skulle hitta en turistbåt att åka på. Vi hittade en vid Pont Neuf, men de tog inte kort och vi hade inte €40 på oss just då.

Istället gick vi upp mot Les Halles och då somnade P2 i Makens famn. Vi hittade en lekplats för mindre barn och där satte vi oss en stund. Det fanns en större lekplats också för äldre barn, men vi tror att den inte var klar. Fin verkade den vara i alla fall:





P2 sov i min famn ett tag och sedan gick vi till köpcentret Forum des Halles. Pojkarna fick välja en Skylandersfigur, det var typ den enda leksaken som inte var dyrare här än i Sverige. Annars var inte det här köpcentret så spännande, de bygger om så flera butiker var borta.

På vägen hem såg jag en tjej på tunnelbanan med - enligt mig - gigantiskt höga klackar. Förstår inte hur hon kunde gå på dem. Eller så är det jag som inte kan gå på klackar.


Vi handlade lite mat nere i tunnelbanan där och sedan åkte vi hem. Lite bättre priser där än butiken vår första kväll.

Väl hemma fixade jag middag medan Maken och pojkarna badade. Det blev pasta även ikväll, men denna gång med god korv som vi köpte rå. Note to self: det tar tid att steka rå korv.


Pastan hann bli kall - men det var gott!

Slutklämmen på kvällen var att se klart på Ice Age 4 och äta chips & smarties från tax-free.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar