fredag 12 april 2013

Paris, torsdag - del 1

Trots våra försök att ta lite sovmorgon och ställa klockan på 8.30, vaknade vi alla vid 7-7.30. Främst tack vare pojkarna som tävlade i bästa sätt att väcka föräldrar.

Frukosten bestod av surdegsbröd, ost, dansk salami och ägg. Dessutom åt vi varsin yoghurt. Pojkarna hade valt jordgubb, Maken plockade åt sig körsbärsvarianten medan jag gick på vaniljsmaken. Goda, men ganska söta, i synnerhet min.

Vår plan var att åka till Centre Georges Pompidou till att börja med. Det blev dock bara en titt på utsidan, vi var inte så säkra på vad pojkarna skulle tycka om utställningarna. Istället köpte jag en snordyr take-away cappuccino i en vit plastmugg - jag vet, très classic - och så gick vi mot Notre Dame.










Bästa affären jag hittat, tror jag. Den heter Pylones och har hur mycket färgglada saker som helst. Jag blev kär i typ allt. :-)





På vägen köpte vi en pannkaka med Nutella till pojkarna. Av deras hyfsat lyckliga miner att döma så gillade de den. :-) På bilden nedan var de dock fullt upptagna med att beundra sjöpolisbåten som stilade på Seine. Det var också två killar som övade dykning, bland annat från en bro.





Det var ganska fint väder under torsdagen, lite duggregn vid ett par tillfällen men i det stora hela var det bra.



Återkommer med bilder från resten av dagen. Blogger gillar inte att jag lägger upp för mycket bilder från telefonen på en gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar