måndag 8 april 2013

Måndag - kortaste arbetsveckan någonsin...

Två lektioner i dag. Två lektioner i morgon. Egentligen tre, men jag ska även ha ett elevmöte. :) Sedan är det Paris som gäller. Måste dock erkänna att det är svårt att tänka på annat när jag är på jobbet. Och jag vill faktiskt inte heller tänka på andra saker där. Jag gillar både kollegor och elever, även om de sistnämnda driver mig till vansinne när de inte lyssnar och arbetar dåligt.

Maken har fått för sig att vi ska resa med en kabinväska och två ryggsäckar. Jag har lagt in ett veto och räknar skarpt med att vi åtminstone kommer att ha två kabinväskor. Jag menar, inte nog med att vi ska ha med kläder,

Typiskt, jag kollade in en del aktiviteter att göra med barnen och fastnade för Parc Asterix - och så är den stängd denna vecka! Vi ska dock gå till både Jardin d'Acclimation och Jardin du Luxembourg där det finns aktiviteter för barn. Cité de sciences de l'industrie är också ett ställe vi funderar på att kolla in.

Någon som har andra tips? Jag har funderat på en båttur, men let's face it - det kommer att regna varenda dag...

2 kommentarer:

  1. Härligt att resa iväg! Hoppas att Paris blir riktigt mysigt, trots eventuell väderlek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det ska bli underbart, trots utgångna pass och regn. Jag längtar till i morgon em när vi sitter på ett franskt café och dricker kaffe. Eller... Bara att komma in på hotellrummet och vila låter riktigt skönt just nu... :) Kram!

      Radera