måndag 22 april 2013

Min dag

Ganska få lektioner med ganska få elever. Och de elever som kom på lektionen arbetade väl inte direkt hundraprocentigt.

Jag fick besked av min rektor att hen som jag vikarierar för med största sannolikhet kommer tillbaka till hösten. Fcuk. Jag gillar jobbet och kollegorna, men det är som det är. Idag började jag söka jobb igen.

När jag och barnen kom ut från förskolan kom granntjejerna samtidigt. P1 ville vara ute och cykla men P2 fick trugas för att gå ut och leka. Tyvärr ramlade P2 och slog upp ett sår i handen. Sedan var det omöjligt att få ut honom igen. Han föll tre hus bort medan jag stod i köket och lagade mat. Jag hörde att det var han som grät och skyndade mig ut. Han har ju en ganska hög ton när han gråter, om man säger så...

Så nej, jag har inte haft en jättebra dag. Hoppas på en bättre dag i morgon. Hoppas ni har haft en bättre dag.

5 kommentarer: