tisdag 2 april 2013

Läsutmaningen: Böcker som blir film 2013/2014

Man skulle bland annat läsa en bpok som kommer på film under detta eller nästa år. På Storytels blogg hittade jag några förslag:

Kommer under 2013: 
Maria Lang: Mördaren ljuger inte ensam, 8 mars 
L. Frank Baum, Trollkarlen från Oz: Oz The great and powerful, 15 mars 
Stephenie Meyer: The Host, 29 mars 
Från sagan om Jack och bönstjälken: Jack the giant slayer, 3 april 
F. Scott Fitzgerald: Den store Gatsby, 17 maj 
Camilla Läckberg: Tyskungen, 26 juni 
Martin Widmark: Lassemajas detektivbyrå, 11 oktober 
Stephen King: Carrie, 18 oktober 
Jens Lapidus: Snabba cash III, Livet deuxe, 18 oktober 
Åsa Linderborg: Mig äger ingen, 25 oktober 
Suzanne Collins: Hungerspelen: Catching Fire, 20 november 
John le Carré: En eftersökt man, 29 november 
J.R.R. Tolkien: Hobbiten II, 11 december 
Jonas Jonasson: Hundraåringen, 25 december  
Kommer under 2014: 
Markus Zusak: Boktjuven 
Veronica Roth: Divergent

Jag kommer nog inte att läsa varken Lapidus eller Meyer, men kan tänka mig att läsa om Mig äger ingen. Annars har jag inte läst Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann ännu heller... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar