tisdag 15 maj 2012

Jag vet inte jag...

Nu för tiden känns det som det här mer blir en trädgårdsblogg än något annat. Inget fel i det, men det blir inte så mycket skrivet.

Pusselbitarna träffade på en tjej från förskolan vid den närmaste sandlådan idag. Jag tror att de främst blev förvånade eftersom det inte brukar vara någon förutom barnen på gatan vid den. En tanke slog mig dock när de stod där - hälsar inte barn på varandra när de träffas, eller är det bara mina barn som inte gör det? Jag var inte alls säker på att de kände varandra eftersom de inte sa ett knyst till flickan. Det var först när vi gick hem som jag frågade om flickan går på förskolan med dem och de sa "ja".

Det är just sådana här saker som jag vill att barnen ska öva på och därför vara på förskolan - sociala koder.

2 kommentarer:

  1. Det kanske var ett barn på en annan avdelning eller ett barn som dina pojkar inte brukar leka med. Skruttan är likadan om det är nån hon inte känner. /S

    SvaraRadera