onsdag 9 maj 2012

Onsdag kväll...

*burr* Tror ni inte att det började regna när vi satt och tittade på träningen. P2 och jag? Till skillnad från killarna som spelade fotboll kunde vi dock sitta under paraplyet och mysa. P2 var mycket fascinerad av hur regnet försvann från oss med hjälp av paraplyet. Han blev helt iskall på händerna när han envisades med att droppa vatten från paraplyet på dem.

P1 tyckte att det var kul med fotbollen. Jag pratade med tjejerna som är deras tränare innan de började och sa att han bara varit i Sverige i ett år och att han kanske behövde lite mer förklaringar än de andra och att han kanske inte förstod allt de sa och som de refererade till.

Det var två trötta killar som kom hem och åt en sen middag. Efter dusch var det sängen som gällde. Vi lyssnade på Alfons Åberg - P2:s favorit just nu - och så somnade de. P1 somnade först, som han brukar nu för tiden, och P2 somnade på min mage och bröst.

I början var det som om P1 såg till att somna efter att han förstått att P2 somnat. Det verkar som om det var som ett sätt att skydda lillebror, att inte somna innan han gjorde det. Med den tanken borde det vara så att han känner sig trygg för både sig själv och lillebror nu. Skönt i så fall. :)

I morgon ska jag och P1 till logopeden. Sedan ska även jag och Maken ha utvecklingssamtal på förskolan. Spännande!

Jag såg ett jobb där jag jobbat förut idag. Funderar på om jag ska söka om den tjänsten? De har dessutom utökat till en ny plats, det vore spännande...

1 kommentar:

  1. Tror säkert att teorin om somnandet/sovandet stämmer. Skönt att det går åt det trygga hållet :)

    Vi får uppdatera oss om jobbfronten och dylikt snart...

    SvaraRadera