onsdag 2 maj 2012

Sjukstuga

Jag och Pusselbitarna är sjuka idag. Jag har fått min fjärde - tror jag, har egentligen tappat räkningen - förkylning sedan februari. Både P1 och P2 är förkylda och snoriga. Ikväll är ju P1:s första fotbollsträning - eller nej, så kan man nog inte säga. Det heter lekknattis, så det blir nog inte så avancerat idag - och jag hoppas att han inte är allt för seg då.

Maken misstänker att P1 kanske har en släng av pollenallergi. Då har vi varsin misstanke om honom. Jag tror ju sedan en tid att han är laktosintolerant. Det påminde mig om att jag ska fixa ett test på Apoteket om det.

Jag ska ut i trädgården och rensa. Pojkarna kommer nog att vara inne, P1 har uttryckt att det inte är kul att vara ute...

Kort vecka, snart helg igen! :)

7 kommentarer:

  1. Mjölkallergi syns inte alltid på test tyvärr. Mitt råd är att ni bokar tid på en Barnmedicinmottagning för utredning av allergier.

    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vet. Jag är dock inte helt säker på att det är mer än "bara" laktos, om ens det. Maken är inte alls övertygad om att det kan vara så. Men visst är det en bra idé att göra en utredning på honom.

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Tyvärr är det nog jag som är mest sjuk. Pojkarna springer mest omkring och undrar när lekkamraterna kommer hem från förskolan... :)

      Radera
  3. Loctosintollerans kan amn lätt kontrollera själv, prova att utesluta mjölk ett tag, det är ju ganska vanligt att asiatiska barn är lite intoleranta...min son född i kina blir väldigt fisig :-) av vanlig mjölk så vi kör med låglactos så blir det bra!
    /Isabel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag ska testa det. Varken han eller hans bror är storkonsumenter av mjölkprodukter, men lite blir det ju.

      Radera
  4. Tror att apotekets test bara fungerar på svenska barn. Funderar nämligen om min dotter från Kina är laktosintolerant och läste då om apotekets test och det stod att laktosintoleransen är olika beroende var man bor i världen.

    SvaraRadera