måndag 14 maj 2012

Dagens projekt


Idag har jag varit ute i trädgården och tagit bort en massa ogräs i en rabatt mitt i gräsmattan. Jag kommer att ta bort den stora busken i mitten, bladen sticks. En plan är att plantera smultron där istället, men jag har inte bestämt mig ännu. Jag har nämligen även en gul hallonbuske som skulle behöva en bättre och soligare placering.



Testade den nya fotoappen lite mer och fotade bland annat vinbärsbusken. Just den här bilden blev väldigt ljus, men jag tycker ändå att den blev rätt tjusig.




Dagens bild av plommonträdet. :) Jag ska gräva strax bredvid detta i morgon. Närmast staketet till grannen ska jag nämligen rensa fram rabatter. Det kommer att ta en stund, nu är det mest en mängd lupiner där. Kan meddela att de små rackarna är snygga - men sprider sig som ogräs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar