tisdag 29 maj 2012

Barnkalas...

Pojkarna har precis blivit inbjudna till det andra förskolebarnkalaset sedan de började där.  Det första kunde de inte gå på eftersom vi var i Egypten, så nu är det alltså premiär. Jag har frågat mina vänner med barn hur mycket som helst, t ex hur mycket en present "ska" kosta (100-150 kr), om temat på inbjudningskorten överensstämmer med barnets intressen (ibland, men inte alltid) och om vi ska vara kvar på kalaset (med tanke på att det är barnens första kalas så: ja). Det är en djungel.

Dessutom är det inte så enkelt att välja ut presenter till barn som man inte har en aning om vad de gillar. Det blev en pysselgrej. Jag valde mellan det och en bok. I vanliga fall brukar jag välja böcker i så fall, men tänkte att det här blev bra.

4 kommentarer:

  1. Oj, 100 - 150 kr tycker jag är mycket för ett förskolekalas.

    Jag - och många med mig har jag märkt - försöker hålla nere nivån på de där presenterna. Det blir måånga kalas och många presenter och många leksaker hos födelsedagsbarnet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du har en poäng. Eftersom det är första kalaset tänkte jag kolla lite på vilka presenter de andra barnen kommer med. Nu får jag väl tänka att det är två barn som kommer med den här presenten. :)

      Radera
  2. Spännande både för barn och föräldrar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, vet inte riktigt hur vi ska uppföra oss heller. :)

      Radera