onsdag 23 maj 2012

Tider är inte min starka sida just nu...

Igår när Mormor kom hit hade jag vitt och brett berättat att hon minsann kom till Stockholm C kl 15.50. Det hade jag även sagt till Farfar som skulle hämta henne. Problemet? Tåget kom in 14.50...

Idag skulle jag ju med P1 till logopeden kl 13.15. När vi ska äta lunch med Mormor upptäcker jag att klockan är 20 över och att vi ska ta bussen som går fem över halv. Följdaktligen slänger jag på P1 skorna och springer bort till bussen. Kommer till Hässelby och köper en korv för att P1 ska få något att äta. Börjar gå mot BVC när jag kollar på klockan mitt på torget. Min första tanke är att den går fel. Sedan kollar jag på min mobil. Klockan är 12, Jag har stressat iväg en timme för tidigt.

I morgon ska jag träffa A1, Maken och J&M kl 17.30 för att äta lite innan teatern. Gissa om jag kommer dubbel- och trippelkolla klockan...?


2 kommentarer:

  1. Haha, hoppas du kommer i tid till teatern, du är säker på vad det står på biljetten?

    SvaraRadera
  2. Shit, nu måste jag dubbelkolla det *också*. :-)

    SvaraRadera