fredag 4 maj 2012

Skansendag

Först och främst hade vi ju jättetrevligt sällskap idag. Det blir roligare att gå på Skansen när man (=jag) har någon mer med sig. I synnerhet när man (=jag) annars skulle ha med sig två barn som inte alltid är lysande konversationalister...

Rätt OK väder. Mina väderappar hotade med regn, så jag packade hela vagnunderredet fullt med regnkläder åt barnen och ett paraply åt mig. Det behövdes inte. Kan för övrigt meddela att det är tokgrått här hemma nu och det har regnat i ett par timmar. Tur att vi kom hem när vi gjorde...

Pojkarna red för andra gången, P1 fick t o m en ganska stor häst. De var duktiga båda två och kom hem med varsin knapp med hästmotiv. Eller det var snarare jag som gjorde det, har båda i min ena ficka. :)

När vi kom hem lyckades jag hålla dem ute tills grannflickorna kom hem och de lekte ett litet tag. Pojkarna ville gå in och se på TV, men vi sparkade lite boll och cyklade.

Nu sover pojkarna och vi sitter och ser på hockey - frågan mig inte varför. Sverige -Norge. Verkligen inte intresserad, det får vara Finland eller Kanada typ för att jag ska se en match med intresse.

I morgon blir det full rulle, mycket händer. Jag hoppas att vi hinner till kompisens äldsta som fyller nio i morgon. Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar