tisdag 22 maj 2012

Ofrivilligt barnlösas dag

Från föreningen Barnlängtan:
Den 26 maj 2012 vill vi ska bli de ofrivilligt barnlösas dag. Stöd oss genom att tacka ja till att delta i FB-eventet och genom att lyfta ofrivilligt barnlösas dag via era statusar, bjud in, dela och sprid det till dina vänner. Vi hoppas på massor av uppmärksamhet för denna dag. Kom igen alla medmänniskor och hjälp oss - det är dags att sluta viska och skämmas! Hjälp oss att slå förra årets rekord på drygt 3000 deltagare :D

Här är länken till eventet som ni kan dela och sprida:
https://www.facebook.com/#%21/events/440162256011457/



Jag har gått med i eventet. Har du?


2 kommentarer:

  1. Det som lite irriterar mig med föreningen är att det i stort sett bara handlar om att få gratis vård. Då kunde det lika mycket handla om att få högre adoptionsbidrag tycker jag. Men det nämns inget om adoption inte i fb-gruppen du länkar till iaf.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ett klart aber, det tycket jag också. Kanske om fler a-familjer (vår inkluderad, måste jag tillstå) engagerade sig i föreningen - då kanske även adoptionsfrågor skulle tas upp. Jag tycker dock att det är en bra början, det här.

    SvaraRadera