fredag 2 mars 2012

Fredag!

P2 har fått medicin tre gånger och redan märker jag en förändring. Han är mycket piggare nu, hoppar lite i soffan - tyvärr - och står upp när han ser på TV. :) Han kan väl inte gå till förskolan så länge han tar medicin, så jag måste hitta på saker för att hålla honom sysselsatt. Jag misstänker nämligen att han - och jag - snart kommer att klättra på väggarna... :)

Jag känner mig fortfarande lite hängig, ont i armar och ben och lite i huvudet. Dessutom hostar jag en del. Den hypokondriska delen av mig misstänker att jag har början till influensa, vi får se i helgen. Jag hoppas att jag lyckas hålla mig uppe, vi får nämligen förmodligen besök på söndag. Systersonen med sambo kommer upp till huvudstaden och det vore sanslöst roligt att träffa dem.

Hjärterum - stjärterum och allt det där... :)
Sedan lunch, när vi hämtade P1 på förskolan, har det varit en aning kaos här hemma. P1 är lite svartsjuk tror jag, eftersom jag kollar P2 så noga nu när han är sjuk. P2 i sin tur börjar känna sig bättre och då blir han rastlös. Underbar kombination... :)

Efter lunch hostade P2 så han kräktes igen, men bara lite denna gång. Sedan ville han sitta i mitt knä och ta igen sig. Jag bar in honom till soffan och där har vi suttit ett par timmar nu. P2 har sovit i mitt knä och P1 har suttit på andra sidan av mig. Det hade räckt med att sitta i en fåtölj, med tanke på hur lite plats vi tog tillsammans.

Nu väntar vi alla på att Maken ska komma hem. Fredag kväll = två dagar hemma med hela familjen!

Jag hoppas att ni alla får en bra helg.

6 kommentarer:

  1. Lunginflammation låter inge vidare...
    Hoppas alla är på benen snart och att Ni får en bra helg! Ledsen agtt jag kommenterar så sällan numera... tiden tiden... :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag märker redan en förbättring, han hostar inte hela tiden längre. Jag förstår fullkomligt det där med tid, det känns som om man har mindre av den varan nu för tiden. :)

      Radera
  2. Bilden ovan fick mig att tänka på om du har kvar bloggen med bilder efter den stora resan förra året..? Har för mig att du inte hann med den. (förståeligt!)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, men det blir inte så många uppdateringar på den. Ett par har det blivit på sistone, kan du fortfarande komma in?

      Radera
  3. Hoppas ni får en bra kväll och helg och att ni piggnar till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma! Det är aldrig roligt att vara sjuk.

      Radera