måndag 5 mars 2012

Måndag kväll...

100 sidvyer och då har jag ändå inte uppdaterat något på hela dagen. Bra jobbat där! :-)

Hur är då läget? Jag vaknade med feber, nästan 39 grader men jag tror att det var värre i natt. Sov nämligen väldigt oroligt och vaknade flera gånger av att det var så sjukt varmt. I morse tog jag en Ipren och sedan har jag faktiskt klarat mig på den hela dagen. Det är först nu i kväll som jag känner att febern kommer tillbaka. Somnade på soffan ett par gånger idag och det brukar jag inte göra. Vaknade av att Pusselbitarna ville ha en eller annan sak, eller byta TV-program, eller... Ja, ni fattar.

P2 har hostat mycket idag och t o m kräkts av det två gånger. Hmm... Det gjorde ju jag ett tag för några veckor sedan, kan det vara upprinnelsen? När han inte hostat har han varit sjukt gnällig och tjurig. Samtidigt har han dock velat ligga i mitt knä och se på TV, så han är ju väldigt gosig. Men gnällig.

P1 hostar mycket, men har ingen feber. Han sa nu i kväll att han har ont på vänster sida av bröstkorgen och det låter ju inte så bra. Han ska på återbesök till vår husdoktor på fredag och då kan jag förhoppningsvis passa på att fråga henne om hans hosta också.

Usch, det här blev ett sjukinlägg, men det har verkligen inte hänt någonting överhuvudtaget idag. Vådan av att sitta hemma med sjuka barn, antar jag.

Nu ska jag sätta mig i soffan tillsammans med Maken och en Twisterglass och slökolla på något en stund innan jag slocknar. Glamoröst liv... :)

2 kommentarer:

  1. Tack! Det är bättre nu för oss allihop. Jag har mest en ordentlig förkylning just nu.

    SvaraRadera