onsdag 14 mars 2012

Onsdagen som varit...

Nu har jag haft den här förkylningen i en evighet, måtte den snart försvinna. Jag ska ta en tablett och gå och lägga mig snart tror jag. Vi har spelat in Sveriges Mästerkock, men jag får nog passa på den nu. Mina öron börjar värka en smula och jag har ont i huvudet.

Tandläkarbesöket gick bra. P1 låg i min famn - hyfsat lugnt - medan tandläkaren gick igenom tänderna. Tydligen brukar barn kallas vartannat år, men eftersom han har haft en del problem med tänderna ska han kallas varje år istället. Ingen karies verkade det vara i alla fall. Jag tror att jag ska försöka fixa det så att pojkarna har samma tandläkare som jag och Maken. Han är riktigt lugn och jag tror att det skulle vara bättre för dem - i synnerhet P1. Jag vill inte att han ska vara så rädd för tandläkaren som jag varit halva livet.

Den där Unokortleken som han skulle få om han var duktig hos tandläkaren? Fanns ingenstans. Kollade tre ställen i Solna C och ett i Bromma Blocks. Däremot fick han såpbubblor och ett par jättesnygga byxor från Name it. :) De är tunna, men de blir nog bra i Egypten - och i sommar förstås. På Name it i Bromma Blocks hade de för övrigt rea på sina mammakläder - 75 kr styck på allt. Inte så mycket kvar, men det fanns en del, byxor, shorts och toppar. Tips!

Jag googlade lite och hittade kortleken online istället. Var om inte hos vår nya hovleverantör - Hiko. Tyvärr har de inga vanliga vuxenkläder, annars skulle jag förmodligen kunnat hitta en baddräkt till mig där också... Tredje beställningen på en månad, önskar att jag kunde vetat i förväg vad jag behövde en månad senare.

I morgon har vi årsmöte i samfälligheten. Innan dess måste jag skriva ut en mängd papper och förbereda allt jag ska skriva ner. Dessutom ska jag fixa fikabrödet. M a o måste jag vara piggare i morgon ty då ska jag ner till centrum på förmiddagen och handla fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar