onsdag 7 mars 2012

7 mars 1998

Herregud. Idag har jag och Maken varit förlovade i 14 år. Kan meddela vän av ordning att jag tror att det inte var någon snö på marken då - vad jag minns - och att vi befann oss i Kaknästornet. Själva frieriet var ömsesidigt påkommet, men blivande Makens frieri till mig där uppe var tårframkallande. Jag minns det inte ordagrant nu för tiden, men det var vackert.

Det har känts bra, ja ofta helt magiskt, sedan vi träffades - av en ren slump - 1996. Vi har haft en bra resa och vi är verkligen inte framme ännu. Det här är bara början. Älskar dig.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Låter som en bra plats för förlovning :)

    Själv har jag aldrig varit uppe i tornet (tror jag?), men det får väl bli i år då det är på gångavstånd...

    SvaraRadera
  2. Jo, det var en mycket bra plats. Då hade ännu inte min fascination för New York vuxit sig så stark som den är idag och jag tyckte att vi var hemskt högt upp. Idag hade jag nog föreslagit Empire State Building. :)

    SvaraRadera