torsdag 22 mars 2012

Torsdag

Packning pågår. Dessutom väntar vi på Farfar som ska komma hit med lunch. Gott! Jag upptäckte dock till min fasa att vår största resväska är trasig i ena kanten. Med andra ord kan vi inte använda den. Det här är inte ens en ny skada, jag blir lika förvånad varje gång när jag upptäcker det. Jag måste lära mig det där... Undrar hur trasig en väska kan vara för att man ska kunna använda den? Den här har gått upp lite i sömmen i ena kanten, det skulle kanske funka att använda den. Men vågar jag ta risken? Jag har sett resväskor som gått sönder under flygning och personer som fått plocka kläder (det var ganska mycket underkläder) på bagagebandet. Jag skulle inte riktigt vilja börja min semester - eller hemkomst - så.

Tur i oturen att vi köpte ett par nya väskor i Taiwan, en stor resväska och en kabinväska. Nu har jag packat om barnens kläder i en kabinväska och börjat att packa mina kläder i den stora. Det sägs att Maken också behöver ha med lite kläder, undrar var vi ska få plats med dem... :) Nej, jag kommer att få dela med mig av utrymmet i min väska.

Växla pengar... Shit, det har jag glömt. Undrar om man kan göra det på Arlanda? Ska ta med lite dollar och euro också för ev dricksande.

Bilder från Apollos hemsida. Gissa om jag längtar...?

2 kommentarer:

  1. Brukar alltid växla på arlanda, men detvär lätt att glömma i stressen.

    SvaraRadera