lördag 17 mars 2012

Heldag i kylans tecken

Idag har vi varit inne i stan nästan hela dagen. Mötte upp A1 tillsammans med hennes brorson och dennes mamma och gick sedan ut till Skansen. På vägen passade vi på att besöka Marsipanbåten och handlade lite smått och gott.

Det har varit ganska kallt idag, men vi hade långkalsonger hela högen. Dessutom hade i alla fall jag dunjackan på mig - vaddå vår? Min förkylning hade blivit bättre, men nu känner jag mig tyvärr som en urlakad sill. Totaltäppt och kraftlös. Hoppas att det känns bättre i morgon.

Efter en promenad och en busstur in till stan gick vi in på Åhlens och jag köpte en andra baddräkt att ta med på resan. Det blev en prickig. Under tiden som jag provade gick Maken och fikade med Pusselbitarna.

På vägen hem ringde jag och beställde en pizza till Pusselbitarna och var sin sallad till mig och Maken. Jag beställde en bananpizza och två kebabsallader - eller rättare sagt så trodde jag att jag beställde det. När jag kom in och skulle hämta allt fick jag två krabbsallader och en salamipizza. Say what? Jag sa till om salladerna men sa inget om pizzan. Pojkarna åt även med god aptit, när jag tog bort salamin.

Nu sover pojkarna och vi är inte långt efter. Både jag och Maken är trötta. Jag är rätt förkyld igen och Maken är matt. I morgon blir det nog städning innan vi ska till Lekpalatset och träffa en av pojkarnas kompisar från öppna förskolan.

1 kommentar: