lördag 24 mars 2012

Framme och sugen på att läsa böcker...




Jaha, då var man fast då. Jag läste ut boken på flygresan ner - fem timmars resa varav kanske fyra timmar aktiv läsning. Nämnde jag att Maken satt med barnen och jag satt på andra sidan gången, förresten...? Shit så mycket jag hinner med när jag är själv. :-)

Och varför köpte jag inte alla delarna på en gång? Hoppas att jag hittar dem här.



Hotellet är gigantiskt. Och riktigt fint. Utsikten från vår altan ( se ovan) är bara hav. Vi kom dock hit vid en dålig tidpunkt på dagen. Allt började stänga och vi var hur hungriga som helst. Hittade ett ställe som serverade pizza och lite söta kakor, men det var så där. Den inhemska glassen ingår i all-inclusive, Mövenpickglassen kostar extra. Idag tog jag inhemsk mangoglass. God, men söt.

Alla är trötta, men vi ska försöka komma ut och äta middag om en stund. Pojkarna vill helst sitta inne, spela spel och äta lördagsgodis, men vi tänkte undvika det en stund till.

P1 kommer förmodligen snart att slockna, han har vilat minst idag - förutom jag då. P2 somnade både vid takeoff och på bussen från flygplatsen, så han är ganska väl utvilad.

Vi har spanat in stora poolen, dit ska vi i morgon. Vårt rum - som är större än jag väntat mig - ligger rätt långt från huvuddelen, men det är rätt skönt att det inte ligger mitt i smeten.

2 kommentarer: