torsdag 29 mars 2012

Dagen som varit.

Idag lekte pojkarna för första gången med någon annan än varandra här nere. I första hand var det P1 som lekte, tjejen var ett år äldre än han.

Vi har sett en ganska stor grupp svenskar här nere. De har alltid legat på samma ställe vid poolen. Igår hade även vi placerat oss där och den äldre av männen stannade och hejade när de hörde att vi var svenskar. Det visade sig att han var pappa till hotellets manager och de hade åkt ner hela familjen för att hälsa på.

Idag kom ett par andra personer ur familjen och låg vid poolen och efter en stund även mannen från igår. Han hade med sig en flicka, hans sondotter, som genast ville leka med P1. Hon var duktig på att få med honom, han lockades t o m att bada, något han absolut inte ville när vi frågade.

På eftermiddagen träffades vi igen och då hade tjejen med sin badhund. Om den var stor? Se själv...:


Tre barn fick plats på den utan problem. Båda pojkarna blev mycket förtjusta och P2 frågade flera gånger hur mycket den kostar - ett säkert sätt att veta att han vill ha en sådan. :-)

Utsikten från lunchstället är så underbar. I morgon - vår sista dag här - ska jag försöka få med alla ner till havet.



När vi kom till rummet för en liten siesta möttes vi av denna coola svan - med solglasögon:





Kl 19 har vi bord på den brasilianska restaurangen på området. Jag förväntar mig kött. :-)

Jag har förstått att vädret inte är tipptopp hemma, men när jag såg vädret för lördag-söndaghöll jag faktiskt på att boka om hemresan. Burr...



1 kommentar: