lördag 21 januari 2012

Utmanad!


MammaTea skickade en utmaning till mig. Jag gör ett försök. Minnet är bra, men lite kort emellanåt... :)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jag hade precis fyllt 28 år. Förhoppningsvis var min 25 års-kris över (den pågick ganska länge...). Jag jobbade på min andra tjänst, en högstadieskola i Vällingby (Hej Grimsta!). Bodde i Solna tillsammans med blivande Maken i en mysig tvåa.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag planerade resan hem för att begrava min moster. Det jag inte gjorde var att ana att det skulle bli tre begravningar till detta år... Planerade inför Pusselbitarnas ankomst.  Maken köpte drake, jag var hemma hos mamma och handlade tröjor som användes t ex strax före jul. 

3) FEM SNACKS DU GILLAR
Ostkrokar
Lösgodis
Popcorn
Choklad
Majskrokar (ja, sådana man ger barn, totalt smaklösa men man vänjer sig)

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Jag brukade lära mig de låtar som jag gillade utantill när jag var... mycket yngre och det är ett beteende jag har kvar. Jag vill kunna de låtar jag gillar.
Så gott som alla Orups låtar (inte de senaste skivorna kanske)
Sista morgonen med Niklas Strömstedt (Äh, vem försöker jag lura? De flesta av hans låtar kan jag, t ex Det går en väg till mitt hjärta)
Tvivel och Solen i ögonen av Lars Winnerbäck
Någon gång måste du bli själv med Säkert!

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Resa. Mycket.
Jobba. Mindre.
Skaffa sommarhus. På Maldiverna och i Bohuslän.
Skänka pengar till organisationer och familj.
Shoppa. I alla fall till en början, innan nyhetens behag försvann.

6) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Leggings
Päls
Foppatofflor
Fjädrar
Stilettklackar

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Vara med Maken och Pusselbitarna
Träffa vänner
Läsa
Fixa med min iPhone
Blogga

8) FEM FAVORITLEKSAKER:
Min iPhone
Min dator
X-boxen
Makens iPad
LEGO med Pusselbitarna

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Jag tror att de flesta fått denna utmaning nu, men de som vill kan göra den. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar