måndag 30 januari 2012

Hur det gick...

Vi dök upp på förskolan vid niotiden. Först var det samling, med stillasittande barn. Gick det bra? Nja... Pusselbitarna såg alla leksaker som fanns där och var mer sugna på att testa dem än att sitta still. Fröken - som hon kallar sig själv och så även jag framledes - kunde dock få in ett par snabba poäng när hon erbjöd P2 äpple. Frukt tackar han sällan nej till.

Efter samlingen gick barnen ut och mina barn fick gå runt och titta sig omkring tillsammans med tjejerna som de redan känner. En halvtimme senare ungefär gick vi ut och sedan var vi med barnen ute en timme. Sedan åkte vi in till stan och var på Spira.

Jag har frågat vad de tyckte och det verkar som om det ska bli OK att vara där lite. På onsdag ska de börja, om inte något oförutsett inträffar. Jag har tagit med mig en del infoblad från Spira om adopterade i förskolan som jag tänkte ge personalen. Jag har lagt upp en del länkar som jag hittat högst upp på sidan under fliken Lästips. Kan vara bra när det blir dags för inskolning...

Personalen på Spira var mycket uppmuntrande idag. De sa att förskolepersonalen gärna fick höra av sig och fråga saker om adopterade barn, göra studiebesök o s v. Jag ska föreslå det, men vet inte riktigt hur mycket tid de har för detta.

1 kommentar: