torsdag 26 januari 2012

Lugn dag

I morse fick vi veta att Pusselbitarna - och vi förstås - är välkomna till förskolan för att hälsa på på måndag kl 9. Kul! Jag hoppas att det här går bra, och ser inte så många anledningar till att det inte borde göra det.

Lunchen intogs idag i Bromma Blocks tillsammans med Farfar. Kul! Sushi till mig och P2, äggnudelwok till P1. Alla var nöjda och glada. P2 åt upp alla tio bitarna han fick tror jag, det finns inget stopp i den killen när han väl gillar något. I vanliga fall brukar de få dela på en tiobitars och så köper jag två extrabitar, alltså i snitt sex bitar.

När vi ätit gick vi upp till leksakerna och kollade runt lite. Pojkarna började till slut leka med en liten kille i P2:s ålder och springa runt, runt i affären. Jag säger till slut eftersom den lilla pojken till en början inte alls ville leka med P2, trots hans intensiva uppvaktning. Men men, till slut faller alla för mina charmtroll. ;-)

Maken skulle egentligen hämta upp oss, men jag fick meddelande om att han behövde jobba mer i kväll, så vi åkte hem själva.

Nu har vi ätit kyckling och ris med balsamvinägersås (P1 tog hela tre portioner ris och sås, inte så mycket kyckling), pojkarna spelar lite x-box och jag fixar med Tradera. Har mailat fram och tillbaka nästan hela dagen med personen som gav mig ett negativt omdöme igår och jag hoppas att det löser sig.

I morgon är det fredag och då ska jag spela badminton kl 17.30! Yes! Planen är att jag ska möta A1 vid Skanstull vid 17.15, hoppas att Maken hinner hem eller kanske vi ska åka in och möta honom i stan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar