fredag 6 januari 2012

Fredagen

Sovmorgon. Efter en sen frukost bar det av till Barkarby. Först en sväng till Barnens hus och sedan IKEA. Jag passade även på att ta en sväng till Stadium och *äntligen* fick jag ordning på min jacka. Dragkedjan har varit trasig en halv evighet och nu är den äntligen hel. Skönt.

Meningen var att jag skulle köpa en del saker på IKEA - och även äta lunch, men tack vare allt tjafs med jackan hann vi bara springa genom affären och köpa varsin korv vid utgången. Not my proudest moment, om man säger så...

När vi kom hem gick vi över till grannarna för att höra om barnen ville leka med Pusselbitarna. Det ville de, en liten stund innan de skulle bort. Fullt röj en stund.

Farfar kom över och fikade och hjälpte Maken med en lampa som ska vara utomhus. Tyvärr så funkade den inte, vi får se hur vi ska göra - det är ganska mörkt utanför dörren, om man säger så.

Nu kollar vi på På spåret. Pusselbitarna har fått popcorn och spelar iPad, så de är nöjda, trots att det hör inte alls är deras grej. De kan svara på ungefär lika många saker som Peter Wahlbeck och Gunilla vad-hon-nu-heter.*


*Typiskt, nu när jag skrev det fick de lite poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar