måndag 2 januari 2012

Hemma igen.


Dagens...

Humör
Bra. I synnerhet när jag fått tag i både mat och en toalett under resan hem.

Gjort
Idag åkte vi hem, men först träffade vi äldsta vännen M och hennes gulliga barn (det i magen kan jag inte uttala mig om ännu)

Planer
Funderar på att se Tinker Tailor Soldier Spy i veckan. Antingen med A1 och hennes bror eller så "bara" jag och Maken. Vi får se.

Ser på
Ingenting alls. Jo, datorskärmen just nu och snart tvättmaskinen när jag ska hänga tvätten.

Lyssnar på
Undulaterna som snart ska få skynke över sig.

Läser
Lite bloggar och Språktidningen som låg och väntade på mig när jag kom hem.

Dricker
Vatten.

Äter
Riktigt läskig mandelfisk på vägkrog utanför Trollhättan. Ick. Pizza när vi kom hem. Gott. Mätt. Inte mer av den varan på ett bra tag nu.

Bästa
Träffa bästa M.

Sämsta
Fisken. Och sökandet efter en toalett.

Barnrapport
Mycket spelande i bilen. P2 sov lääääänge i bilen, vilket fick till följd att han somnade 1 1/2 timme efter sin storebror ikväll. P1 i sin tur spelade så mycket i bilen att han nästan föll ihop i en blöt fläck här hemma och ville gå upp och lägga sig nästan direkt efter maten.

Fundering
När är det dags att ta ner julgranen? Jag tycker att det var nyss som vi satte upp den, förmodligen med tanke på att vi varit borta en vecka :) Och hur kommer det nu gå att vara hemma själv med barnen igen, jag har blivit van vid att Maken är hemma också.

I morgon blir det logoped och veckomatshandlande. Nu ska jag gå ner och hänga tvätt och sedan gå upp och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar