torsdag 5 januari 2012

Lugn dag.

Idag har Maken också varit hemma och vi har gjort en del men ändå slappat en hel del. Vi städade klart i Pusselbitarnas rum, nu är en hel del bortsorterat. Dessutom har vi fått upp alla ritsaker som fanns nere i köket tidigare. De kommer fortfarande inte att få rita där uppe - det är de för små och för sugna att rita på väggar och fåtölj för - men nu finns allt uppe i deras hyllor. Eventuellt blir det en sväng till IKEA för att hitta någon ny lösning för förvaring - och även en låda eller två till.

Det jag är mest negativ till i nuläget är att allt LEGO ligger i en och samma - stor - låda. Jag vill ha en låda för smådelar, gubbar och sådant. Jag vet själv att jag vill hitta saker lätt, och det gör man inte i den lådan...

När det var dags för lunch promenerade vi ner till Spånga C. När vi kommit dit åt vi på konditoriet. De har en räksallad som var toppen! Brödet till maten är för övrigt gudomligt gott. Någon sorts surdegsbröd. Jag är inte så bra på sådant. :)

Efter maten gick vi bort till Erikshjälpen. Jag köpte sex julgranskulor och tre pepparkakshus i plast som vi ska ha i granen nästa år. Tio kronor kostade de, det må vara hänt. :)

Vi avslutade med en promenad hem. Det kom lite, lite snöflingor också. Båda pojkarna somnade, P2 i vagnen och P1 stående på ståplattan. När vi kom hem fikade vi och kollade på Ratatouille. Älskar den filmen - och det gör pojkarna också, i synnerhet P1.

Så, det gjorde vi. Vad har ni gjort?

1 kommentar:

  1. Låter väldigt trevligt! Man borde ha såna dagar oftare. Kram!

    SvaraRadera