tisdag 17 januari 2012

Monday bloody Monday...

Jag tror att jag använt denna rubrik tidigare. Om inte så borde jag gjort det. :-)

Mina lärdomar idag består för det första av att jag inte ska låta P2 spela för mycket dataspel. När han ska lägga ihop och gå och lägga sig blir han nämligen hysterisk. Grät i 30 minuter och sedan somnade han först 11/2 timme senare, vid tiotiden.

P1 har lärt sig att om jag eller Maken säger att det är slutspelet för idag så a) hjälper det inte att tjafsa och b) det finns en stor chans att han snart får spela igen om han uppför sig. Detta har inte P2 kommit på ännu. Han tror fortfarande att han aldrig mer kommer att få spela om vi stänger av/plockar bort spelet. Åldersfråga, antar jag.

Jag har även lärt mig att om det har snöat så kan jag fetglömma att hinna med den buss till dagis som jag tänkt. Jag har aldrig sett P2 gå så långsamt. Efter kom P1 och klagade över att jag inte kopplat på ståplattan och att han faktiskt inte kunde gå så fort. Eller alls, för den delen. Då hade vi gått halvvägs till busshållplatsen, sju minuters rask promenad (utan barn).

Vi var på Spira hela 1 1/2 timme idag. Tjoho. Nästan så att jag vände på vägen när jag såg hur mycket klockan var. Kändes ganska meningslöst att dyka upp för så kort tid. På onsdag blir det mer.

Slutligen - Vi såg senaste avsnittet av Stjärnorna på slottet nu ikväll när Maken kom hem från jobbet. Johan Rheborgs dag. Se det! Jag blev otroligt gripen när jag hörde honom berätta om sina föräldrar. Samtidigt som jag såg han otroliga sorg som gick genom TV-rutan tänkte jag på både Pappa och Svärmor.

I morgon blir det utflykt. Jag har en del Traderapaket att posta så jag tar med mig Pusselbitarna ut på promenad. Till Spånga C. Otroligt exotiskt. :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar