måndag 9 januari 2012

Kväll och lugnet sprider sig...

I det stora hela en riktigt bra dag. Lite TV-tittande på förmiddagen, lunch och sedan utgång. Vi har en äng i närheten av huset och där finns nu två större - frysta - vattenpölar. Pojkarna var helt fascinerade av att åka iskana - och att slå hål på de frysta luftbubblor som ligger nära ytan.

Problemet med dagen började egentligen efter middagen, vid sängdags. Pojkarna spelade Indiana Jones på x-boxen och den låste sig. Två gånger. När jag sade att det var ett bra tillfälle att packa ihop och gå och lägga sig fick jag inte direkt stående ovationer. Snarare ont i öronen av allt skrikande. Senare följde två timmars krigande. Nu sover de och är otroligt söta igen. Vi får se hur det blir i morgon...

Nu har jag och Maken kollat in kvällens avsnitt av Sveriges Mästerkock. Åh så bra de är, Mannerström & co! De kockar som gick vidare idag verkar också riktigt bra. Det blir nog en kul säsong.

Maken packar nu Traderaförsäljning och jag kollar på ett Scrubsavsnitt på 6:an. Lucky me, Michael J Fox är med. Han är riktigt kul. Jag gillar Scrubs, men har aldrig lyckats kolla in mer än säsong 1 i ett svep, annars blir det ströavsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar