torsdag 20 januari 2011

Allvarligt talat.

Om jag nu skulle få för mig att åka tåg för en gångs skull, till en älskad mosters begravning, då skulle det ju vara bra om SJ inte STÄLLDE IN både ditresa och hemresa. I eftermiddags fick jag sms om att ditresan ställts in och precis nu - när jag ändå står i en 25-minuterskö hos SJ - att även hemresan ställts in. WTF?! Är det någon sjukt stor snöstorm på väg som gemene man inte känner till?

Jag tyckte att det var så bra att jag fått nonstopbiljetter till Uddevalla, men tji fick jag. Inte ska man få vara nöjd precis. Enda ljuspunkten just nu är att kön rullar fram riktigt snabbt. Från 28 till 5 på 7 minuter.

Edit: Två ljuspunkter, faktiskt. Otroligt trevlig tjej som bokade om mig hur snabbt som helst. Kanon!

2 kommentarer:

  1. Rätt sida av kusten! Vad tråkigt att det inte är för att träffa mig men jag hoppas att du får ett bra avsked till din moster.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Mina två hela dagar är ganska fullbokade, annars hade jag jättegärna träffats! :)

    SvaraRadera