måndag 5 september 2011

Välkommen hem!

I lördags var hela familjen på en Välkommen hem-träff som AC höll i Husby. Jag kollade för säkerhets skull eftersom vi inte adopterade via dem, men det var OK.

Det var jätteroligt att träffa en massa andra nya familjer. Det var dock en liten pojke från Sydafrika som verkligen fångade min blick. Så otroligt söt! Han och Pusselbitarna kom rätt bra överens till slut och det var synd att det var just då som vi skulle åka vidare...

De flesta familjerna bodde utanför Stockholms kommun och det är också ganska trist, då blir det inte så mycket naturligt träffande. Tydligen finns det en öppen förskola i kyrkans regi i Vaxholm som är öppen på fredag, men det är ju inte direkt nästgårds...

I veckan ska jag försöka att åka in till Spira med barnen igen. Problemen är dock två. Deras morgonhumör och min råförkylning. På tisdagar och torsdagar bakas det tydligen där och på onsdagar ska det vara lite äldre barn, över tre år. Nu på torsdag ska de åka på utflykt till Rosendals trädgårdar och det vore kul att vara med på. Jag tror dock att det kan vara lite tight att åka ut till Djurgården själv med barnen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar