onsdag 28 september 2011

Höstfeeling

Pojkarna har varit i limbo idag. Inte sjuka nog att vara inne hela dagen, men inte heller friska nog att gå till öppna förskolan och smitta ner en massa människor. Jag lyckades locka med dem ut en stund efter lunch för att posta Traderapaket och för en snabb fika. P2 somnade på fem minuter, men P1 var ett utmärkt sällskap. På vägen ner plockade vi kastanjer och på vägen hem väntade han tåligt medan jag fotade höstfärger.

P2:s älsklingströja...
Det var en del tjafs innan vi väl kom ut. Jag köpte en jättefin höstjacka till P1 i lördags på en klädbytardag i Järfälla. Idag kom jag på att jag köpte en annan jacka i våras på rean och tänkte då att P2 kunde ha den, så han slapp frysa. Tror ni att han ville ha på sig den? Godtrogna stackare, självklart inte. Han ville ju ha på sig sin armémönstrade huvtröja från GAP som han inte kan tänka sig att vara utan. Kanske han då i alla fall kunde tänka sig att ta på sig en skön, varm väst i matchande orange och grönt? Fel igen. Han gick ut i sin GAP-tröja. P1 däremot, ego som han är, försökte ta på sig båda jackorna...

Kvällarna är de bästa. Mys i soffan när vi kollar på TV eller någon film, mys vid nattning. Ikväll fick jag ett gäng pussar av båda två och P1 skulle dessutom hålla mig i handen. Jag nattade själv idag och då sitter jag på golvet mellan dem, till bådas förtret. De vill båda att jag ska sova hos just dem. Mamma Mu på CD-spelaren och pojkarna får springa runt lite i rummet innan jag ber dem att krypa upp i respektive säng. Det funkade sådär, i alla fall efter en stund.

 Jag ska sova nu alldeles strax. Förmodligen kommer jag att väckas vid 6-snåret av en liten kille som kommer in och säger att han är blöt, alternativt kryper ner i min säng och säger att han vill ha välling. Tänkte dock kolla på Svenska miljonärer en stund i eftersändning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar