fredag 30 september 2011

Fullt upp

Vi började med att åka med Farfar till Vaxholm. Det blev kastanjeplockning, plantering på Farmors grav, tittande på båtar i hamnen och lunch på golfklubben. Bra väder blev det också - till slut. Bra och fin förmiddag.

På vägen hem somnade båda pojkarna och sov lite över en timme. När de vaknade var jag beredd. Hoppade in i bilen, körde ner till Spånga station och så tog vi tåget in till stan. De gillar verkligen att åka tåg och denna gång var inget undantag.

Väl inne i stan började vi med att ta en snabbfika inne på Åhléns. Kommer nog inte att hända igen den närmaste tiden, om jag får gissa. Jag insåg snabbt att vi var tvungna att gå därifrån och kom då på den lysande idén att gå till barnavdelningen för att kolla på lite kläder och så. Hahaha... De ville till barnavdelningen och blev fruktansvärt arga när de insåg att de inte skulle få leka med alla leksaker.

Lösningen blev en promenad nerför Drottninggatan ända ner till bron. Där kunde vi se på de som fiskade och till och med se på småfisk som simmade i kanalkanten. Konstigt nog uppskattade de varken de kastanjer eller småstenar som puttades ner i vattnet till dem...

Efter en stund gick vi uppåt Drottninggatan igen för att möta A1. Efter en promenad längs Sveavägen hamnade vi på Sakura för att äta middag. För mig blev det sushi och sjögrässallad. Hur gott som helst. Pojkarna åt lite sushi, lite yakitori och lite yakiniku.

Efter middagen tog vi en sväng till Eat! Ekoaffären. Det blev en del smått och gott, främst smoothies till barnen. Sedan åkte vi hem. Puh. Skönt att det är helg.

Jag har insett att det är lite överkurs för mig än så länge att åka in till stan med barnen själv när det är som mest folk där. Det blir lite väl mycket onödigt energitappande. Det funkar bättre att åka till ställen som Kista och Bromma Blocks.

I helgen blir det nog ganska lugnt, förutom en dubbelbokning som ordnades. Jag trodde att vi skulle hem till en kompis i morgon, men det är tydligen på söndag - samma dag som Maken gjort upp med en kompis att de skulle komma hit. Nu har det justerats.

Vi har några säckar med kläder som ska lämnas till Erikshjälpen eller liknande. Pusselbitarna ska klippas och jag vill sitta på ett café med en stor latte. Där är mina tankar om vad helgen ska innehålla. Det kommer ju att justeras - det gör det alltid.

Ha en bra helg! Jag hoppas att det blir bra väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar