onsdag 14 september 2011

Vad sa du att det hette sa du...?!

Idag var jag med pojkarna på Spira inne i stan. Jag berättade för fröken att de haft höstblåsor förra veckan och därför gick vi inte utanför dörren. Jaha sa hon, det nya namnet på Mul-och-klövsjukan? Say what?! I synnerhet med tanke på att jag nu har två blåsor på handen och en i munnen. Inte så kul att nämna kanske. Needless to say, så tog jag ingen i hand idag...

Nu i kväll kollade jag upp det här på Wikipedia och blev lite lugnare. Höstblåsor är tydligen det nya namnet på hand-fot-munsjuka. (Nej, jag sa inte att jag blev mycket lugnare...)

Jag passade även på att googla efter bilder med ovan nämnda sökord och låt mig bara säga en sak. Barnen måste ha haft en mycket mild variant, oj vilka utslag som visas...

4 kommentarer:

  1. Oj vad skumt, jag visste inte ens att detta fanns. :)

    Roligt att ni går på Spira! Åker ni kollektivt dit? Jag skulle också vilja åka sedan, men tycker det är lite långt. Men det kanske går bra. :)

    SvaraRadera
  2. Vi åker buss-tåg-tunnelbana. Gissa om pojkarna är glada över detta faktum? :)

    SvaraRadera
  3. Ja min son fick det förra hösten. Hela fotsulorna var fulla med blåsor som sprack upp. Tack gode gud för lokalbedövande salvor.

    SvaraRadera
  4. Oj. Då är jag helt övertygad om att killarna fick en mild variant. Det låter smärtsamt!

    SvaraRadera