lördag 10 september 2011

Äh...

...vi tar och kollar på Orup i Tack för musiken också. Har inte sett de andra delarna, men vi börjar med det bästa först. :) Nästa del kommer att bli det avsnitt som gick i kväll, med Annika Norlin.

Edit: Inleder med Kom och ta mig och en riktigt bra version av Stockholm. Bra början.

Edit 2: OK, han har totalt hittat på hela storyn och bara lajat fram texten till Från Djursholm till Danvikstull, men det är OK. Det är en av de bästa låtar jag vet i alla fall. Jag antar att de hör till kategorin "pojke har flicka, pojke förlorar flicka och blir galen".

Från Djursholm till Danvikstull, via broarna i Gamla Stan,har jag irrat full, vid min Gud.Jag har letat kring, letat efter nån som kan visa vägen hem.I en ändlös ring, men jag undrar ännu vem skall ta hand om denna obrukbara spillra av en man?
Från Djursholm till Danvikstull, via broarna i Gamla Stan,har jag irrat full i tusen mörka dar.Från Blåsut till Jakobsberg, för dina unga läppars färg,har jag irrat full, vid min Gud.Vem ska ta hand om denna obrukbara spillra av en man?Åh, ta mig hem. Ta mig dit jag kan få sova mig hel igen.
Från Djursholm till Danvikstull...

Och varför i hela världen säger han att Baby (Var är min baby? Jag vill ha min baby tillbaks.) är med på andra skivan? Alla vet väl att den inleder första skivan? Förmodligen inte den bästa text han skrivit (men let's face it, inte heller den sämsta...) men jag måste säga att jag gillar låten.

  


1 kommentar:

  1. Självklart reagerar man instinktivt när de första plattorna tycks blandas ihop av Orup himself :-)

    Det var kul med analysen av teman i hans låtar: "Pojke har flicka" osv. Men visst blev man lite besviken ändå av att han använde just telefonkatalog (!) för ortsnamnen i klassikern...

    Pernilla gjorde en okej insats, även om artistvalet inte var optimalt. Men det är en bra låt (och kul att kolla upp originalversionen.)

    Till sist: Strömstedt möter snart Winnerbäck, kan bli intressant!

    SvaraRadera