söndag 29 juli 2012

Söndagen

Idag har vi varit på Emaus lantgård. När vi åkte ner till stan sa jag dock bara Emaus, eftersom det var det vi sa när jag var liten. Maken blev eld och lågor av förslaget och vi var snart i bilen och på väg.

När vi var nästan framme frågade P1 vart vi skulle och jag svarade att vi skulle se en massa djur, hästar och sådant. Maken såg ut som ett frågetecken. Då visade det sig att han trodde att vi skulle till Emaus second-hand. Det förklarar ju varför han var så sugen på att åka iväg... Han är ju väldigt allergisk mot pälsdjur. :-)


När vi kom hem var det dags för middag, sedan fick vi besök. Systerdotter P, hennes sambo och hennes mamma, d v s min syster. P berättade att de ska ha en bebis i januari. Jag ska med andra ord bli gammelmoster igen. :-) Roligt!

En del av mig är dock väldigt glad över att jag är mamma själv nu. Om ännu en yngre släkting fått barn före mig hade det känts konstigt - även om jag självklart är glad för deras skull. Fler bebisar att handla kläder åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar