söndag 1 juli 2012

Cykelturen och resten av dagen...

Vi åkte fem minuter innan. Kom fram typ 20 minuter senare... P2 ramlade och fick ett litet skrubbsår, sedan ville han a) inte cykla och om han nödvändigtvis måste så ville han b) inte trampa.

Kalaset gick bra. Jag gillade att det var så pass komprimerat, två timmar var alldeles lagom. Tid för presentöppning, fika, tårta, allmän lek och fiskdamm.

Hemcyklingen gick också bra. P2 glömde att han inte ville cykla och pinnade på för kung och fosterland. :-)

Nu sitter de och spelar Xbox en liten stund. Maken sitter vid min dator och jag ligger i soffan med iPhonen. Livet på en pinne. Grillen är på g, det blir hamburgare och korv till middag idag. Korven är P1:s beställning, jag tror att han var orolig att det skulle bli Boeuf Bourguignon nu igen - resterna åts upp till lunch. :-)

Förresten, är det vanligt med röda jordgubbsblommor? Vi har en i vårt land:


För övrigt börjar jordgubbarna mogna här nu, till barnens - och min - förtjusning.

2 kommentarer:

  1. Coolt med en rosa blomma, har iaf jag aldrig sett innan. Mums med bär, våra smulgubbar på balkongen behöver lite mer sol, men snart så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite mer sol behövs, men man ser hur jordgubbarna blir lite mer röda dag för dag. :)

      Radera