söndag 22 juli 2012

Söndag - snabbt inlägg

Jag insåg att jag inte skrivit på ett tag. :) Igår hade vi ju gäster och det blev lite sent. Idag har vi varit ganska sega allihop. Passade på att rensa bort en del av de utblommade blommorna vi har i rabatterna - men bara en bråkdel som det känns nu. Måste ha gjort något med handleden, jag har haft lika ont i den i dag som månaderna då jag bar Pusselbitarna som mest. Då hade jag konstant ont i både handlederna.

Jag hade ont i huvudet i flera timmar, så Maken tog med sig barnen på cykeltur medan jag vilade. Skönt. Pojkarna somnade vid halv nio, då passade jag på att ringa syster K och prata ett tag. Det var länge sedan. Sedan åt vi glass och tittade på Gold rush - om ett gäng amatörer som befinner sig i Klondyke för att vaska guld och lyckas så där. Jag skyller tittandet på det programmet på min bror, det var han som visade oss det en gång i tiden (i vintras kanske?).

Nu är det sängdags, i morgon ska jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen och anmäla mig till a-kassan. Konstigt att jag känner mig lite misslyckad så fort jag skriver de orden...

5 kommentarer:

  1. Se det som att du kanske måste ta den "omvägen" för att hitta drömjobbet. Har du fått svar på alla intervjuer redan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet ju att det aldrig är fel med extra hjälp. Och jo, jag har nog fått svar från de intervjuer jag varit på till dags dato. Tystnad är ju också ett sorts svar, antar jag...

      Radera
  2. Hoppas samarbete med arbetsförmedlingen inte blir så långt utan att du får ett jobb istället.

    SvaraRadera
  3. Hej TeachMom,
    Jag heter Annika och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om jobb och arbetsmarknad.
    Det är vårt jobb är att hjälpa dej att få ett arbete, ju mer aktiv du är själv ju bättre kommer det gå. Använd oss och våra resurser och se det som en möjlighet , som det sagts i en annan kommentar här: kanske är det vägen till drömjobbet?
    Välkommen in på arbetsförmedlingen när du vill, ring oss på kundtjänst 0771-416416 eller maila till kundtjanst@arbetsformedlingen.se och bolla idéer, det finns mycket att tillgå som hjälp och stöd när man söker jobb. Förse oss med dina meriter så att vi kan matcha dig bra och så att vi kan tipsa arbetsgivare som kontaktar oss om just dej. Ta hjälp av oss om du behöver feedback på dina ansökningshandlingar.
    Du ska inte känna dej misslyckad för att du just nu är arbetslös,du är bra, tro inget annat!
    Med vänlig hälsning Annika, arbetsförmedlare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Det blir onekligen mer personligt så här. Jag ska använda alla möjligheter till ett nytt jobb. :)

      Radera