fredag 13 juli 2012

"Sommar, sommar, sommaaaar..."

På vägen upp till Grisslehamn idag - och på vägen hem förstås - lyssnade vi på Sommarprogram. Barnen somnade ganska fort på ditvägen och även på hemvägen, så vi fick lyssna i lugn och ro. Ni kan nog gissa vilket vi lyssnade på först. Klara Zimmergrens, förstås. Åh, så bra det var. Vill lyssna på det igen, i lugn och ro med ett anteckningsblock, för att kunna skriva ner och spara en del av de meningar hon sade. Tack snälla du, du gjorde min dag!

Andra programmet vi lyssnade på var Anja Pärsons. Det var också bra och fint att lyssna på. På Sommars hemsida kan man klicka på respektive sommarvärd och få fram spellistan i Spotify. Jag var tvungen att göra detta eftersom jag hörde en låt jag kände igen. Inte visste jag att Winnerbäcks Du hade tid (älskar, älskar, älskar den låten) var en översättning? Det måste det vara, Ani diFrancos You had time kom ju 1994... :)

Vi hann inte med hela avsnittet med David Hellenius, men nästan. Jag gillar honom och det var kul att lyssna på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar