onsdag 18 juli 2012

Sista dagen i Köpenhamn - bilder (och lite text)


Tre coola killar går in mot Ströget. Väskorna är inlämnade och nu var det dags för ett par timmars promenerande innan vi skulle ut till flygplatsen.

Självklart blev det ett besök på LEGO-butiken. Likadan cool drake som fanns i butiken i New York. Det var dock mest Maken som kollade runt...




...Pusselbitarna hittade nämligen datorer - med spel! De satt där nästan hela tiden som vi var inne i butiken. Jag var jättevarm och ville mest gå ut - vilket jag till sist också gjorde.










Det var väldigt mycket publikfrieri på gatan. Många mänskliga statyer, en asiatisk dansare... Och så detta. En kille som gjorde gigantiska såpbubblor med hjälp av två pinnar och ett par snören. Riktigt coolt, killarna ville stå och kolla på honom i en evighet. Kolla bubblan där nere i mitten av bilden!


























Till lunch blev det en halv bagel med äggsallad som inmundigades i Kongens Have. Riktigt gott kaffe köpte jag på Big Apple. Dessutom var det ekologiskt.





Pusselbitarna gillade verkligen fontänen och möjligheten att leka med pinnar i vattnet.










Hey - vad gör Axl Rose - är det väl? - uppe på den där väggen...?










Tack för de här dagarna, Köpenhamn! Det var inte första och absolut inte sista gången jag fascinerades av dig.

3 kommentarer:

  1. Hej! Såg din blogg av en slump och måste bara säga att det är riktigt häftiga bilder. Inte dem man är vana att se från Köpenhamn :)

    Hälsningar Gitte som jobbar med Danmark :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gillar att ta kort på gatukonst när jag reser iväg, och Köpenhamn har en en hel del av den varan. :)

      Radera
  2. Ni verkar ha haft några fina dagar i danmark. Fina bilder =) Nu blev jag sugen på att åka dit själv.

    SvaraRadera