måndag 2 juli 2012

Sommarprogram jag vill lyssna på i lugn och ro...

Jag ser fram emot när vi ska packa in allt i bilen och åka hem till mamma. Då ska jag nämligen lyssna ikapp på de Sommarprogram jag och Maken är intresserade av. Ett av de första jag ska knappa fram är Klara Zimmermans. Jag har gillat henne länge, sedan jag insåg att Roll on var ett av de roligaste radioprogrammen som fanns.

Hon har pratat i intervjuer om sin ofrivilliga barnlöshet tidigare, t ex denna långa text i DN, men nu ägnar hon sitt sommarprogram åt det - och sin barnlycka sedan hon och hennes man adopterat en liten pojke. Slutklämmen i artikeln är en tanke som jag haft flera gånger:
Jag kan få ont i kroppen när jag tänker på att om något av de där testen ändå hade visat plus så kanske våra vägar aldrig hade korsats.
Precis så är det ju. Det finns en mening med allt. Våra pojkar är en överväldigande stor del av oss och nu skulle jag inte ens kunna föreställa mig något annat sätt att bli familj på.

3 kommentarer:

  1. Låter som ett bra val att lyssna i lugn & ro, för det var ett bra & tänkvärt program.

    SvaraRadera
  2. Ja lyssna, gör det! Hon är så bra.

    Jag rös när hon sa så "... när jag tänker på att om något av de där testen ändå hade visat plus...". Man förstår, trots att man sitter på lite avstånd, att det måste kännas så. Jag förstår att du förstår. Det är ju din verklighet.

    Du har trevlig lyssning att se fram emot.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har laddat ner programmet nu ikväll, men sparar den karamellen en stund till. Bilresan, när barnen somnat, låter helt perfekt.

    SvaraRadera