måndag 30 juli 2012

Ny vecka...

Idag träffade jag äldsta kompisen M och hennes fina barn. Nyaste lilla L är bara ett par månader gammal och toksöt. Barnen lekte bra ihop - efter ett tag - och vi ska försöka ses igen i veckan. Om inte så kanske de ska komma upp till oss och hälsa på. Hoppas det. :-)

När vi var på väg hem ringde syster K, hon och svågern var på väg hem till mamma. Det var kul att träffa dem igen. De stannade till efter middagen, mamma fick sin önskan uppfylld och vi grillade. Jag och svågern fixade marinad till köttet och kall sås.

Pojkarna var mycket glada över att ha någon att leka med. K var med dem riktigt mycket. Det är kul att se att pojkarna är omtyckta av sina mostrar. Nu senast av I igår och K idag. Det känns som om de leker bättre med barn än jag - förmodligen p g a att de själva har vuxna barn och gått igenom hela svängen. :-)

Nu ikväll har jag strökollat på OS och läst Eld som en besatt. Jag ville verkligen läsa ut den, samtidigt kände jag att det var alldeles för lång tid kvar tills del 3 kommer ut (hösten 2013 när jag googlade). Jag ska skriva mer om den, men jag gillade den. Mycket.


Jag vet inte riktigt vad som händer imorgon, men vi ska nog åka till min bror för att försöka få ordning på modemet till mamma. Annars är det lugnt och skönt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar