tisdag 9 september 2008

Kvällssnacks

Nej inte till mig. Till rådjuret som åt upp de ynka blommor som jag faktiskt hade i trädgården. Maken ringde och jag hörde på hans röst att något var mycket underhållande. Jag hoppades att det var undulaterna som börjat acceptera Lilla Blå mer, men nej då. Han började berätta om lilla söta Bambi som åt upp mina blommor och sedan hoppade över till grannen för att fortsätta. Min enda tanke var att Runar hade den rätta tanken. Jag är ingen jägare, men allvarligt talat – det där var mina vackra röda blommor!


Maken fotade den och den var ju söt. Men kunde den inte ätit upp grannarnas blommor direkt och inte mina?!


Själv var jag på min första invägning hos Viktväktarna och resultatet var positivt. Nästan ett kilo har jag gått ner på en vecka och då åt jag ändå så att jag nästan skämdes i lördags. Det här kommer att gå bra! Till middag blev det bulgur, ugnsstekt lax med Skagenpanna (kryddor och matlagningsgrädde) och kokt sparris. Otroligt gott!

2 kommentarer:

  1. Grattis till viktnedgången! Jag tror dessvärre jag får se en ökning i morgon då jag spårat ur lite med kräftskiva, kalas och "känslomässigt ätande".
    Rådjuret, hihi, roligt berättat. Förstår dock din frustration...

    SvaraRadera
  2. Tack! det har gått ganska bra tycker jag. Av ditt senare inlägg så gick det ju bra för dig också. :)

    Det finns inte så många rådjur här och jag tycker verkligen att de är söta. Men måste de som finns äta upp mina blommor?

    SvaraRadera