söndag 14 september 2008

Söndag i trädgården

Ett antal timmar tillbringades i vår lilla trädgård idag. Det har inte blivit så mycket klippt och fixat under andra halvan av sommaren och det betalade vi för idag. Jag tror att vi fyllde åtta eller nio svarta sopsäckar med gräs, kvistar och tistlar. Just dessa tistlar (och kvistarna) var min del av rensandet. Jag hade handskar på mig men lik förbaskat gick de där taggarna genom och in i mina fingrar.

Det var dock väldigt rogivande och jag tycker att det var väldigt skönt att tillbringa en halv dag där ute. Dessutom var Maken med ute och det är alltid kul när vi gör sådana här saker tillsammans.

Jag har några riktigt fina dahlior där ute nu, bland annat en som är vit med rosa allra ytterst. Jag ska fota dem och lägga upp dem här snart.

I morgon är det dags för andra vägningen och sedan blir det ett skivstångspass. Skönt! Jag hoppas bara att jag inte har allt för mycket träningsvärk och ryggont i morgon efter allt böjande, bärande och fixande idag.

Maken har köpt ett gäng filmer. Synd bara att det inte är någon av dem som intresserar mig. Varför måste vi ha så totalt olika filmsmak?!

3 kommentarer:

  1. Spännande, vad har han för filmsmak? För du är väl ganska allround :)

    Visst är det skönt att pyssla i trädgården... men det är trist så fort det blir krav, kan jag tänka mig, har ju inte direkt kommit någon vart än.

    Förresten - jag vill ha en bra besöksräknare på min blogg, dock inte så ambitiös som din med avsändare, förslag?? Du är ju bra på allt sånt där. Verkar för tillfället som min "sitemeter" lagt av.

    SvaraRadera
  2. Han gillar skräckfilmer, thrillers och krigsfilmer. Vi brukar mötas i diverse actionfilmer och tecknat, typ Shrek.

    Visst kan t. o. m. jag tänka mig något skräckliknande då och då, men det är sällan.

    Jag ska kolla upp det där med besöksmätare och så återkommer jag. Min Sitemeter fungerar fortfarande, tror jag i alla fall. Det där med att orterna kommer upp på bloggen är något annat tillägg jag hittat.

    SvaraRadera
  3. Tror du förresten att det finns någon besöksräknare där man inte räknas själv hela tiden? Det är ju lite tragiskt... och missvisande.

    SvaraRadera