tisdag 9 september 2008

Gordon Ramsay


Jag har börjat kolla på ett nytt program, The F word.* Det är ett engelskt matlagningsprogram med Gordon Ramsay, den elake kocken, känd från Hell's kitchen t ex. Jag älskar honom. Här kan vi se en person som är passionerad när det gäller mat. Jag ser avsnitten från början, säsong 1 och framåt (t o m säsong 3) på You Tube. Varje avsnitt är uppdelat i fem delar och det är ganska lagom att se 9 minuter åt gången. Jag kan dock inte hålla mig utan ser gärna flera avsnitt åt gången… Säsong 1, avsnitt 1, del 1 hittar du t ex här.

Det trevliga är att det inte bara handlar om matlagning utan även om andra saker, det finns t ex en matkritiker som testar olika saker, från att mjölka en häst till att vara med och göra kebab som säljs till gatuköken.

Jag gillar även seriens intro. Kolla själv:



* F-ordet som omnämns i titeln är givetvis food och inget annat, trots att han svär som en borstbindare i de flesta andra program han varit med i... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar