söndag 28 september 2008

Helgen som varit


OK, då var man ensam igen. Mer än vanligt t o m, Maken har åkt iväg på kurs. Han kommer hem på fredag, så det blir bara att hålla ut.

Helgen har varit kul. Hur skoj som helst att träffa både Syskonbarnen igen och deras respektive igen. Det sker alldeles för sällan! Jag måste för övrigt sluta att kalla dem "barn", den ena av dem är ju 28 och på god väg att bli mor.

Lördagen bestod av Lidingö och att heja fram P som sprang för tredje gången. För tredje gången lyckades hon dessutom sänka sin tid. I år sprang hon 15 km på 1 timme & 18 minuter.

Jag & S åkte ut kommunalt. Det är nackdelen med att alla är närvarande. Förra året var inte Maken med ut och då fick alla plats i bilen. I år var vi sex stycken och det skulle bli lite väl trångt. För att inte tala om olagligt och det finns ju en polis eller två på Lidingö under denna dag...

Resan gick dock väldigt smidigt, Pendeltåg, tunnelbana och gratisbuss till Lidingö utan några större väntetider.

På kvällen åt vi först middag på Mississippi Inn och sedan tog vi ett par öl på en bar som hette Shamrock på Folkungagatan. God mat på ställe ett och god öl på ställe två. Dessutom fick jag en god Vodka Lime, så jag var nöjd.

Idag åkte Maken iväg kl 04.00. Någon gång kvart i fyra frågarade han mig om rakapparaten var nedpackad. Jag vet inte riktigt vad jag svarade, just då sov jag ganska gott. Antingen svarade jag att den inte var det eller så svarade jag att jag packat ner den rosa elefanten... Han gick i alla fall och hämtade rakapparaten och det var väl ett tecken antar jag. :)

Jag, S & L gick ner till stationen och tog tåget in till stan. P & T hade sovit över hos en kompis till T efter pubbesöket igår så det var lite färre människor att hålla reda på. Det blev lite shopping idag. En vindjacka till mig på Stadium och en skjorta till Maken på MQ.

S & L åkte hem ganska sent, tåget gick inte förrän 22, så vi åkte hem och slappade och åt lite middag. Sedan körde jag in dem till Centralen. Jag lyckades även förstöra dem en aning. Jag spelade in Lena + Orup i går när det gick på TV:n och L satt sedan hela vägen in till stan och sjöng på Oruplåtar, i synnerhet den här:



Bilderna är för övrigt tagna idag med min mobil. Underbart väder! I morgon börjar arbetsveckan och dessutom är det vägningsdag. Något säger mig att det inte blir lika kul som tidigare veckor... Men det var värt det!

2 kommentarer:

  1. Jag såg Orup & Lena! En god portion nostalgi. Det var en rätt bra show, även om jag främst gillar Orup. Tycker nog att alla sexskämt var lite trötta...

    SvaraRadera
  2. Jo, det var lite tråkigt i längden, men Orup var som alltid bra. Jag funderar på att gå & se dem igen faktiskt, de kommer ju till Cirkus i slutet av sin turné.

    SvaraRadera