söndag 14 september 2008

Kelly's heroes

Vi såg klart filmen igår. I princip var det en trevlig film, men så värst vidare 1940-tal var det ju inte. I en scen låter det som i Den gode, den onde och den fule. Kolla in 4 minuter i detta klipp för jämförelse. Vem var med i den? Jo, Clintan. Det finns en scen på ett torg när det franska folket firar sin befrielse. Inte en chans i helsicke att de där kläderna var typiska 1940-tal. Jag vidhåller även att replikerna absolut inte var typiska 1940-tal.

Jag upprepar 1940-talet ganska mycket just nu, men allvarligt talat, de tittade nog inte allt för mycket på den biten.

Men visst, filmen var underhållande. En stark tvåa kan den få i betyg. Den vann i slutet, andra halvan var bättre än den första. Jag förstår dock inte varför den fått så mycket uppmärksamhet. På YouTube finns det över 600 klipp med denna film eller saker som hör till den.

2 kommentarer:

  1. Hm, stark 2:a... jag tror att den ligger på soffbordet filmen med Clintan, undrar om jag ska orka... Igår såg jag Matchpoint, Woody Allens film (lite förvånad) och blev något besviken. Den var visserligen bra och "snygg", men jag tror att temat var något ångestfyllt... för den lämnade mig med visst obehag. Jag vill ha de vanliga pratiga relationsfilmerna!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att den var riktigt kass i början, men den tog sig en aning. Filmmusiken var ganska bra. Inte 1940-tal då (min käpphäst), men helt OK. Både jag & Maken har gått runt under dagen och nynnat på den.

    SvaraRadera