tisdag 23 september 2008

Böcker på G

Jag fick hem två böcker som jag beställt igår. Båda är självbiografier av Gordon Ramsay. Den ena var hemskt billig och jag funderade över varför det var så. Svaret fick jag igår. Den billiga boken är någon sort läs lätt-version på 96 sidor, Humble pie. Grunden verkar vara den andra boken jag beställt, Roasting in Hell's Kitchen. Jag har alltså beställt två versioner av samma bok... Mitt försvar är att de inte hette samma sak. Maken fick ett gott skratt i alla fall.

Jag började läsa den längre boken igår kväll och den är jätteintressant. För att vara "the Simon Cowell of the food world" så var han ovanligt timid som barn. Alla som sett Hell's Kitchen någon gång kan för övrigt hålla med om att det är en bra liknelse.

Jag vet att jag är aningen besatt, Maken påpekar det för mig dagligen, men jag funderar på att skaffa en annan biografi över honom också. Han är en intressant person. Sedan är jag sugen på hans kokböcker också, men det är en senare fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar