torsdag 18 september 2008

Filmtajm

Maken har hyrt filmer idag. Falskmyntarna (Die Fälscher) och Funny Games (den senaste, amerikanska, versionen). Dålig dag för att se på film dock. Vi har ju både Lyxfällan och Hell's Kitchen som börjar idag ju. Hur tänkte han nu...? Något säger mig att det blir en sen kväll ikväll...

En ny säsong med Gordon Ramsay, hans humör och ett gäng kockar som alla vill bli ansvarig huvudkock på någon av hans restauranger. Dramatik. Dräpande kommentarer. Mat. Kan det bli bättre?

Falskmyntarna vann ju en Oscar för bästa utländska film och den är jag jättesugen på att se. Funny games kan jag inte säga att jag är direkt sugen på, men jag kanske får ta en för laget. Hur som helst så återkommer jag med kommentarer om dem.

Men nu först och främst ska jag gå ner och steka tonfisk för första gången i mitt liv. Jag antar att den ska vara lätt röd. Jag får ta och leta upp några bra recept...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar